مراقبت های بعد از جراحی بینی 

جراحی بینی در رشت پروسیجری است که با هدف بهبود دادن شکل ظاهری بینی و نیز بالا بردن کیفیت تنفس از طریق شکل دادن استاندارد به چارچوب غضروفی و استخوانی بینی انجام می شود. در این فرایند زیبایی ، زمانی نتیجه دلخواه محقق می شود که تمام فاز های آن از جمله مراقبت های بعد از جراحی بینی ، به دقت و مو به مو ، اجرا شود. جراح بینی خوب در رشت دکتر لاله ترابی ، متناسب با نیاز هر بیمار خود ، دستورالعمل های سفارش را در اختیار بیمار قرار می دهد. این دستورالعمل ها ، به سرعت گرفتن پروسه بهبود با کیفیت مطلوب کمک کرده و باعث می شود که سریع تر ، به نتیجه مورد نظر یعنی برخورداری از یک بینی زیبا با کیفیت عملکرد مطلوب دست پیدا کنید.

 

مراقبت های بعد از جراحی بینی - دکتر لاله ترابی در رشت

 

باید ها و نباید های بعد از عمل بینی با دکتر ترابی

باید ها و نباید ها در فاز مراقبت های بعد از جراحی بینی ، نکات مراقبتی هستند که رعایت کردن آنها می تواند به میزان قابل ملاحظه ای پروسه بهبود را تقویت کرده و رسیدن به هدف نهایی یعنی یک نتیجه دلخواه و چشم نواز را دست یافتنی تر کند.

برخی نکات مربوط به باید ها بعد از عمل بینی شامل موارد زیر می باشد:

  1. دستورالعمل های بهترین جراح بینی رشت دکتر لاله ترابی را دنبال کنید. رعایت این دستورالعمل ها ، ضامن به حداقل رسیدن خطرات و عوارض جانبی و به حداکثر رسیدن یک فرایند بهبود با کیفیت می باشد.
  2. استراحت کنید و به خودتان فشار نیاورید. بدن بعد از عمل بینی نیاز به استراحت دارد پس بهتر است به مدت چند هفته از ورزش ها و فعالیت های فیزیکی سنگین اجتناب کرده و سر را خم نکنید.
  3. حتماً در طول 48 ساعت اول بعد از عمل در فاز مراقبت های بعد از جراحی بینی ، بر روی نواحی اطراف ناحیه جراحی شده ، کمپرس یخ بگذارید. کمپرس یخ را در یک حوله تمیز بپیچید و در فواصل زمانی 5-10 دقیقه ای روی ناحیه مورد نظر قرار دهید.

نباید های بعد از عمل بینی در رشت

  • فین نکنید.
  • در صورتی که ناچار هستید عینک بزنید ، عینک را با چسب به پیشانی بچسبانید تا به بینی تان فشار وارد نکند.
  • سیگار نکشید و الکل ننوشید. اجتناب از مصرف این دو ماده ، تا چند هفته بعد از عمل ، می تواند سرعت بهبود را افزایش دهد.
  • از قرار گرفتن در معرض نور خورشید بپرهیزید.
  • به خاطر داشته باشید که پروسه بهبود ، در بدن هر بیمار ، با کیفیتی متفاوت سپری می شود. توصیه های تجویز شده مربوط به مراقبت های بعد از جراحی بینی توسط جراح ، به شکلی سفارشی متناسب با نیازهای بدن هر بیمار ، تجویز شده و دنبال کردن این توصیه ها ، نقش بسیار مهم و موثری در شکل گیری یک پروسه بهبود موفقیت آمیز خواهد داشت.

تا چند روز بعد از عمل بینی ، سر باید بالا باشد ؟

بعد از رینوپلاستی در طول دوره مراقبت های بعد از جراحی بینی معمولاً توصیه می شود به مدت یک هفته بعد از جراحی ، سر را بالا نگه دارید. این کار به کاهش ورم کمک کرده و فرایند بهبود را سرعت می دهد. بالا نگه داشتن سر به این معنی است که بدن در زمان دراز کشیدن ، تحت زاویه 30-45 درجه باشد ، این پوزیشن را می توان به راحتی با قرار دادن چند بالش در زیر سر ، شکل داد.

چند روز بعد از عمل بینی می توان کار کرد ؟

مدت زمانی که در طول مراقبت های بعد از جراحی بینی بینی لازم است از محل کار مرخصی بگیرید به دامنه پیچیدگی جراحی و سرعت پروسه بهبود تان وابسته است. به طور کلی ، بیشتر افراد می توانند 1-2 هفته بعد از پروسیجر به محل کار خود باز گردند ولی به هر حال باید به صدای بدن گوش کنید و اگر احساس کردید به مدت زمان بیشتری برای استراحت نیاز دارید ، حتماً این فرصت استراحت را به بدن بدهید. اگر شغل شما به گونه ای است که باید اجسام سنگین بلند کنید یا فعالیت های فیزیکی سنگین انجام دهید لازم است کار کردن بعد از عمل را بیشتر به تعویق بیاندازید تا بهبودی کافی حاصل شود.

راه رفتن بعد از عمل بینی

بهتر است به عنوان یکی از نکات مربوط به مراقبت های بعد از جراحی بینی ، بلافاصله بعد از عمل ، راه رفتن را آغاز کنید ولی راه رفتن شما باید به فواصل زمانی و مسافت های کوتاه محدود شود. در طول روزهای اولیه بعد از جراحی ، به هیچ وجه فعالیت های سنگین یا پیاده روی های طولانی انجام ندهید. توصیه جراح بینی خوب در رشد دکتر ترابی به شما در طول این مدت این است که خوب استراحت کنید و از فعالیت هایی که باعث بالا رفتن فشار خون می شود بپرهیزید. بالا رفتن فشار خون یا ضربان قلب خطر خونریزی و ورم را به همراه خواهد داشت. به طور کلی ، فعالیت های سبک از قبیل راه رفتن را می توان چند روز بعد از عمل آغاز کرد. البته این به این معنی نیست که می توان پیاده روی را با شدتی انجام داد که به بینی و بدن فشار وارد شود. در طول دوره بهبود و مراقبت های بعد از جراحی بینی ، هر گونه فشار و ضربه حتی در حد مختصر ، باعث آسیب دیدن بینی و خراب شدن نتیجه عمل می شود ، پس مراقب بینی تان باشید.

عوارض حرف زدن بعد از عمل بینی

حرف زدن بعد از عمل بینی ، اقدام خطرناکی نیست ولی در نکات مربوط به مراقبت های بعد از جراحی بینی توصیه می شود که در طول مراحل اولیه ریکاوری به منظور اجتناب از وارد آمدن فشار به بینی و کمک به سرعت گرفتن بهبود ، از حرف زدن خودداری کنید. در طول چند روز اول عمل ، ورم و کبودی و اندکی درد را در اطراف ناحیه جراحی شده تجربه خواهید کرد. همچنین در هفته اول بعد از جراحی ، روی بینی گچ یا اسپلینت قرار دارد. این عوامل باعث می شود که حرف زدن اندکی برای تان دشوار باشد. اگر احساس می کنید در طول این چند روز ابتدایی ، حرف زدن باعث می شود که احساس درد در بینی تشدید شود ، از این کار اجتناب کنید تا بهبود کامل حاصل گردد.

مراقبت های غذایی بعد از عمل بینی

بعد از جراحی بینی ، خوردن غذاهای سالم و دنبال کردن یک تغذیه بعد از عمل بینی متعادل ، به عنوان یکی از نکات مهم در خصوص مراقبت های بعد از جراحی بینی ، برای پشتیبانی از پروسه بهبود ، امری ضروری است. البته هیچ غذای خاصی وجود ندارد که بتوان آن را به عوان غذای مختص دوره ریکاوری عمل بینی معرفی کرد ولی دستورالعمل های رژیمی هستند که با دنبال کردن آنها می توان سرعت بهبود را افزایش داده و خطر بروز عوارض را کاهش داد. دستورالعمل هایی از قبیل نوشیدن مقدار فراوان آب ، خوردن غذاهای غنی از مواد مغذی ، ویتامین ها ، مواد معدنی ، اجتناب از غذاهای تند و حساسیت زا و محدود کردن مصرف الکل از جمله نکات رژیمی هستند که رعایت آنها پروسه بهبود را ارتقا می دهد.

شستشوی بینی بعد از عمل بینی

شستشوی بینی بعد از عمل به دلایل متعددی حائز اهمیت بوده و یک فاکتور مهم در مراقبت های بعد از جراحی بینی محسوب می شود:

  1. مخاط را پاک کرده و باعث می شود تنفس از راه بینی برای تان آسان تر شود.
  2. از ایجاد پوسته در داخل بینی و خشک شدن مجاری بینی جلوگیری می کند.
  3. بهترین جراح بینی رشت دکتر لاله ترابی متناسب با نیاز هر بیمار خود ، توصیه های خاصی را در خصوص تعداد دفعات و مدت زمان شستشوی بینی ، تجویز می کند.
  4. روند بهبود را سرعت می دهد و باعث می شود که محل جراحی ، تمیز و عاری از باکتری بماند و دچار عفونت نشود.
  5. ورم و التهاب را کاهش می دهد.

مراقبت های پوست بعد از عمل بینی

مراقبت از پوست علاوه بر ارتقا دادن کیفیت پروسه بهبود باعث می شود که شکل گیری اسکار در ناحیه جراحی شده به حداقل برسد. برخی از نکات مربوط به مراقبت های بعد از جراحی بینی از پوست شامل موارد زیر می باشد :

  • ناحیه جراحی شده را تمیز نگه دارید تا دچار عفونت نشود.
  • از قرار گرفتن در معرض نور خورشید خودداری کنید. نور خورشید باعث تغییر رنگ اسکار می شود.
  • تا زمان صلاحدید پزشک از استفاده کردن لوازم آرایشی روی پوست صورت خودداری کنید.
  • برای جلوگیری از خشک شدن پوست و سرعت گرفتن بهبود ، پوست را مرطوب نگه دارید. حتماً از مرطوب کننده های بدون عطر استفاده کرده و پوست اطراف بینی را مرطوب کنید.

به خاطر داشته باشید که پوست هر فرد ، متفاوت است و توصیه های پزشک بر اساس نیازهای فردی هر بیمار و نوع جراحی انجام شده تجویز می شود. حتماً دستورالعمل های پزشک را بمنظور به دست آوردن بهترین نتیجه از عمل بینی ، دنبال کنید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها